Nossos serviços estão apresentando instabilidade no momento. Algumas informações podem não estar disponíveis.

Mostrando 121 - 140 de 2961 resultados para: in

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: REFUGEE population by country or territory of origin, 2020. In: WORLD BANK. World Development Indicators. Washington, DC, 2021. Disponível em: https://data.worldbank.org/indicator/SM.POP.REFG.OR. Acesso em: nov. 2021.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: TOTAL population (both sexes combined), 2020. In: UNITED NATIONS. Population Division. World Population Prospects 2019. New York, 2019. Disponível em: https://population.un.org/wpp/Download/. Acesso em: out. 2021.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: POVERTY headcount ratio at $2.15 a day (2017 PPP), 2015-2022. In: WORLD BANK. World Development Indicators. Washington, DC, 2024. Disponível em: https://data.worldbank.org/indicator/SI.POV.DDAY. Acesso em: ago. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: LAND use. Country area, 2019. In: FOOD AND AGRICULTURE ORGANIZATION OF THE UNITED NATIONS. Faostat. Rome: FAO, 2021. Disponível em: http://www.fao.org/faostat/en/#data/RL. Acesso em: nov. 2021.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: PROPORTION of hydrological basins showing high surface water extent changes, 2020. In: UNITED NATIONS. UN-Water. New York, 2024. Indicator 6.6.1. Disponível em: https://sdg6data.org/en/tables. Acesso em: set. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: INTERNALLY displaced persons, total displaced by conflict and violence (number of people), 2020. In: WORLD BANK. World Development Indicators. Washington, DC, 2021. Disponível em: https://data.worldbank.org/indicator/VC.IDP.TOCV. Acesso em: nov. 2021.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: INTERNET world users by language: top 10 languages, 2020. In: INTERNET World Stats: usage and population statics. Bogot: Miniwatts Marketing Group, 2021. Disponível em: https://www.internetworldstats.com/stats7.htm. Acesso em: nov. 2021.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: FOREST area as a proportion of total land area, 2015-2020. In: UNITED NATIONS. Statistics Division. SDG Indicators Database. New York, 2024. Indicator 15.1.1. Disponível em: https://unstats.un.org/sdgs/dataportal/database. Acesso em: set. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: COMPLETION rate, upper secondary education, both sexes, 2015-2021. In: UNESCO. Institute for Statistics. Sustainable Development Goal 4 (SDG 4) Data. Montreal: UIS, 2024. Indicator 4.1.2. Disponível em: https://sdg4-data.uis.unesco.org/. Acesso em: ago. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: PROPORTION of informal employment, by sector and sex, 2015-2022. In: UNITED NATIONS. Statistics Division. SDG Indicators Database. New York, 2024. Indicator 8.3.1. Disponível em: https://unstats.un.org/sdgs/dataportal/database. Acesso em: ago. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: UNEMPLOYMENT rate, by sex and age, 2015-2022. In: UNITED NATIONS. Statistics Division. Global SDG Indicator Database. New York: UNSD, 2024. Indicator 8.5.2. Disponível em: https://unstats.un.org/sdgs/dataportal/database. Acesso em: ago. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: GLOBAL production by production source, 2019. In: FOOD AND AGRICULTURE ORGANIZATION OF THE UNITED NATIONS. Fisheries and Aquaculture. Global Production. Rome: FAO, 2021. Disponível em: https://www.fao.org/fishery/statistics-query/en/global_production/global_production_quantity. Acesso em: nov....

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: NUMBER of victims of intentional homicide per 100,000 population, by sex, 2015-2021. In: UNITED NATIONS. Statistics Division. SDG Indicators Database. New York, 2024. Indicator 16.1.1. Disponível em: https://unstats.un.org/sdgs/dataportal/database. Acesso em: ago. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

O gráfico apresenta o histórico da quantidade de famílias em assentamentos rurais federais entre 2002 e 2017. Fonte: PROJETOS de assentamento total. In: INSTITUTO NACIONAL DE COLONIZAÇÃO E REFORMA AGRÁRIA. Acervo Fundiário Digital. Brasília, DF: Incra, [2022?]. Shapefiles. Disponível em: https://certificacao.incra.gov.br/csv_shp/export_shp.py....

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: AVERAGE proportion of Marine Key Biodiversity Areas (KBAs) covered by protected áreas, 2015-2023. In: UNITED NATIONS. Statistics Division. SDG Indicators Database. New York, 2024. Indicator 14.5.1. Disponível em: https://unstats.un.org/sdgs/dataportal/database. Acesso em: set. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: AVERAGE proportion of Terrestrial Key Biodiversity Areas (KBAs) covered by protected areas, 2015-2023. In: UNITED NATIONS. Statistics Division. SDG Indicators Database. New York, 2024. Indicator 15.1.2. Disponível em: https://unstats.un.org/sdgs/dataportal/database. Acesso em: set. 2024.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: CENSO Demográfico 2022: população residente, total e indígena, por localização do domicílio e quesito de declaração indígena nos Censos Demográficos: primeiros resultados do universo. In: IBGE. Sidra: sistema IBGE de recuperação automática. Rio de Janeiro, [2023]. tab. 9718. Disponível em: https://sidra.ibge.gov.br/tabela/....

Atlas Geográfico Escolar

As ecorregiões terrestres são áreas geográficas que compartilham características comuns em relação à flora e à fauna terrestres, interligados por processos ecológicos semelhantes. Fonte: TERRESTRIAL ecoregions. In: NATURE CONSERVANCY. Geospatial Conservation Atlas. Arlington, 2021. Disponível em: https://geospatial.tnc.org/datasets/terrestrial-ecoregions/about....

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: NUMBERS of threatened species by major groups of organisms (1996-2021). In: INTERNATIONAL UNION FOR CONSERVATION OF NATURE. The IUCN red list of threatened species. Version 2021.3. Gland, 2021. Table 1b. Disponível em: https://www.iucnredlist.org/resources/summary-statistics. Acesso em: nov. 2021.

Atlas Geográfico Escolar

Fonte: POPULATION density by region, subregion and country, 1950-2100 (persons per square km), 2020. In: UNITED NATIONS. Population Division. World Population Prospects 2019. New York, 2019. Disponível em: https://population.un.org/wpp/Download/Files/5_Archive/WPP2019-Excel-files.zip. Acesso em: out....